Werkwijze

A. Intake

  • U maakt een afspraak – telefonisch 020-3203890 / of via de mail – info@tonjakivits.nl
  • U wordt (in principe) dezelfde dag teruggebeld of teruggemaild
  • Er wordt zo spoedig mogelijk een afspraak met u gemaakt – er is geen wachtlijst

 

B. In het eerste gesprek gaan we uw situatie en problematiek in kaart brengen. Er wordt een werkhypothese geformuleerd & een plan van aanpak opgesteld

C.  DE DUUR

  • De gesprekken duren 45 minuten contacttijd.
  • Afhankelijk van de zwaarte van uw probleem en de opgestelde diagnose wordt een schatting gemaakt van de duur van de behandeling
  • Deze wordt opgesteld aan de hand van een zorgprestatie, te weten:
    • Kort
    • Middel
    • intensief
    • chronisch

D. BEHANDELING

a.    Het werken vanuit een contextmodel van zorg
b.    Zorg die zowel cliënt- als klachtgericht is.
c.    Zorg gericht op egoversterking / empowerment van de cliënt.

Primair uitgangspunt hierbij is:

a.  ZORG OP MAAT, waarbij gehandeld wordt binnen reguliere wetenschappelijke behandelmethodes (richtlijnen, LESA’s en standaarden).

b. Het kiezen van een weloverwogen behandeling binnen het bestaande spanningsveld tussen wetenschappelijke kennis, sociaal-maatschappelijke problemen en normatief geladen morele opvattingen van geestelijke gezondheidszorg.

  • Inzichtgevend, dwz. de achtergronden en onderliggende motieven van het probleem worden blootgelegd
  • Gedragsveranderend, dwz. hoe kan ik het beste omgaan met het probleem
  • Coping, er worden handvatten aangereikt om zich beter staande te houden

EXTRA AANDACHT VERDIENT ONS AANBOD INTERNETTHERAPIE IN EEN BLENDED FORMULE – dwz INTERNET MET FACE-TO-FACE CONTACT