Werkwijze
A. Intake
- U maakt een afspraak – telefonisch 020-3203890 / of via de mail – info@tonjakivits.nl
- U wordt (in principe) dezelfde dag teruggebeld of teruggemaild
- Er wordt zo spoedig mogelijk een afspraak met u gemaakt – er is geen wachtlijst
B. In het eerste gesprek gaan we uw situatie en problematiek in kaart brengen. Er wordt een werkhypothese geformuleerd & een plan van aanpak opgesteld
C. DE DUUR
- De gesprekken duren 45 minuten contacttijd.
- Afhankelijk van de zwaarte van uw probleem en de opgestelde diagnose wordt een schatting gemaakt van de duur van de behandeling
- Deze wordt opgesteld aan de hand van een zorgprestatie, te weten:
- Kort
- Middel
- intensief
- chronisch
D. BEHANDELING
a. Het werken vanuit een contextmodel van zorg
b. Zorg die zowel cliënt- als klachtgericht is.
c. Zorg gericht op egoversterking / empowerment van de cliënt.
Primair uitgangspunt hierbij is:
a. ZORG OP MAAT, waarbij gehandeld wordt binnen reguliere wetenschappelijke behandelmethodes (richtlijnen, LESA’s en standaarden).
b. Het kiezen van een weloverwogen behandeling binnen het bestaande spanningsveld tussen wetenschappelijke kennis, sociaal-maatschappelijke problemen en normatief geladen morele opvattingen van geestelijke gezondheidszorg.
- Inzichtgevend, dwz. de achtergronden en onderliggende motieven van het probleem worden blootgelegd
- Gedragsveranderend, dwz. hoe kan ik het beste omgaan met het probleem
- Coping, er worden handvatten aangereikt om zich beter staande te houden
EXTRA AANDACHT VERDIENT ONS AANBOD INTERNETTHERAPIE IN EEN BLENDED FORMULE – dwz INTERNET MET FACE-TO-FACE CONTACT